14.01.28

Är så kluven till om jag ska uppdatera eller inte. Någonstans inom mig kanske jag har tillräckligt mycket vett för att veta hur det går om monstret väcks till liv på allvar igen, och inte riktigt vill uppmuntra det. Ena stunden vill jag gå all in med fitness-liv och berg av proteinkost, andra leva på isvatten ihopkrupen i sängen och tredje stunden mata min kropp med bra saker enbart ur leva-längre-synpunkt och bara vara jävla lagom om det är enda lösningen. Sedan vet jag ju att efter 10 år i matskräcksträsket är radikala förändringar åt äta-mer-hållet det sista mitt mod räcker till.
Oavsett virrvarret i mitt huvud känner jag att jag äntligen tappar vikt för varje dag som går, och nu mer än någonsin ser jag alla fel jag gjort senaste året för att snarare förhindra det än att påskynda. Jag har uteslutit socker nästan helt sen nyår, innan dess och åratal tillbaks (ja sen misslyckandet efter min senaste lägstavikt våren-12 då) gjorde jag precis tvärt om och åt alla (om än få) kalorier i godis- eller annan sockerform. Nu är brödet det sista som ska ut ur mitt liv, hur svårt det än är. Te, kaffe, keso, kvarg och lite jordnötssmör har intagits idag. Imorgon ska bli samma om än i ännu mindre mängd.

Kommentarer
Postat av: En flicka som är stark

Var rädd om dig.

2014-01-31 @ 15:21:55
URL: http://enflickasomarstark.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0