14.04.11

Want those legs back. (this is from 2008)
Är sjukt stolt över hur bra löpningen gick igår. Eller ja, att jag lyckades prestera så mycket motionsträning på en enda dag kändes ju fantastiskt det med. Med tanke på att jag aldrig mätt hur långt jag sprungit när jag väl gjort det (utom på gymmet, men Hatar att springa inomhus) visste jag inte ens om över 4 kilometer i bra fart ens var rimligt efter förkylningen förra veckan och brist på pulshöjarträning rent allmänt senaste månaden. Men det blev EN MIL, om än i en fart som kanske inte var lika hög som jag önskat kanske, på under timmen. Härligast av  allt var att jag inte ens var trött efter, tomatansikte - ja, men i den takten hade jag kunnat springa åtmistone 5 km till.
Efter det tog jag mig till pojkvännen för ännu en safe-natt. Men såklart hade han gjort sig till och köpt hem snacks och jag fick verkligen hindra mig själv från att skälla ut honom efter noter för att han inte stöttar mina försök att bli smalare för fem öre. Dock var ju tanken god så det var tur att jag inte följde min impuls kanske. Säkert en näve cheez cruncherz (det går ju inte att bara ta en när man börjat..) och chokladen på 4-5 naturgodisar lyckades lura sig ner i min mage. SÅ onödigt, men troligtvis var det väl ändå en bättre dag för detta än andra dagar med mes-motion.
Idag nöjer jag med rask promenad tror jag, då både vader och knän ömmar. Ikväll ska jag och några kompisar ha "myskväll" vilket innebär tonvis med frestelser varje gång. Ska svepa en nytto-smoothie innan för att känna mig mer som en misslyckad människa om jag ger efter. Vi säger så.
(bilden är från 2008, kan inte ens förstå att dedär benen varit mina. Och revbenen som jag vet fanns där under. Men snart ses vi igen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0