14.04.10

 
När jag väl somnade natten till igår gick det halvdant. Vaknade vid 5 (satt uppe och bävade för sömn till 03..) och åt lite pasta, hårdbröd och smör. Det var lite men ångesten tog över och snart var allt i toaletten. Jag vill Verligen inte spy, fram tills förkylningen jag hade nyligen som medförde 0% träning och oändligt kolhydratsug var det månader sedan jag gjorde det såhär regelbundet.
Men detta tillät iallafall att jag kunde äta "nyttiga" saker det lilla jag åt under min medvetna vakenhet utan att redan veta att kalorigränsen var långt överskriden. Jag har kommit in i någon fas där jag på allvar får dödsångest (både tjockångest och ångest över att jag faktiskt gräver min egen grav) om jag inte får i mig något vitaminrikt och istället äter senaste årens kost bestående av begränsade mängder choklad/bröd/kakor/flingor. Förr eller senare skär ju kroppen ihop om de 500 kcal min sabbade ämnesomsättning pallar med, enbart är socker och mjöl. Smoothie med grönt te, is, blåbär och hallon + mina älskade gojibär intogs efter jobb och 1h och 20  minuters powerwalk. 
Även idag har det gått bra. Sov hos pojkvännen vilket undanröjde natten, sprang/powerwalkade om vartannat efter endast en stor svart kaffe klockan 10 imorse, åkte hem och gjorde en smoothie med grönt te, blåbär, hallon, kanel och gurkmeja (så himla äckligt) som enbart var ur nyttosyfte. Till det lite lite jodnötssmör för att döda grukmeja-smaken. Strax ska jag möta en kompis för ytterligare en timmes löpning. Håll tummarna för att kvällen blir matsugsfri.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Önskar att jag orkar träna så där!

2014-04-10 @ 17:06:16
URL: http://h0minem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0